PRODUK TROPIKA


TROPIKA BABY HAIR AND BODY OIL LAVENDER (30ml) 

HARGA : RM 20

**TIDAK TERMASUK KOS PENGHANTARAN**

TROPIKA BABY SOAP LAVENDER (50gm)

HARGA PASARAN : RM 13.90

**TIDAK TERMASUK KOS PENGHANTARAN**

RUAM LAMPIN,RUAM PANAS,RUAM SUSU,ECZEMA serta masalah alahan kulit bayi kini boleh dirawat dengan sempurna menggunakan produk Tropika Baby Hair &Body Oil

Dirumus sepenuhnya daripada Minyak Kelapa Dara (Virgin Coconut Oil),produk terbaik di dunia tanpa minyak mineral,bahan toksin,paraben atau steroid yang memudaratkan kesihatan bayi. Kaya dengan Vitamin E ,serta bersifat anti oksida,Tropika Baby Hair & Body Oil memelihara serta melindungi kulit bayi daripada serangan bakteria dan kulat.

Di datangkan dengan aroma Lavender yang bertindak sebagai anti-stress,ia berupaya merangsang serta menenangkan minda bayi . PRODUK ALAMI MESRA BAYI...itulah komitmen kami untuk bayi anda..

PRODUK 2in1 - MERAWAT MASALAH ALAHAN KULIT SERTA MELEBAT & MENYIHATKAN RAMBUT BAYI ANDA

LOSYEN INI TIDAK MENGANDUNGI STEROID & BEBAS DARIPADA SEBARANG BAHAN KIMIA

A) CARA PENGGUNAAN 

Mandikan bayi anda dengan Tropika Baby Soap,kemudian sapu seluruh badan bayi dengan Tropika Baby Hair & Body Oil terutamanya di bahagian yang sensitif dengan alahan kulit.

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

HARGA : RM 29.90 

**TIDAK TERMASUK KOS PENGHANTARAN**

KELEBIHAN VCO TROPIKA BLACKCURRANT FLAVOR 

Membunuh bakteria yang menyebabkan kurap, athletes foot, ruam lampin bayi.

memberi sumber nutrisi untuk tenaga segera, 

meningkatkan tenaga dan stamina.

Meningkatkan kadar metabolisme pada seluruh set tubuh dan diserap terus sbg komponen tenaga dalam badan.

mengurangkan kadar kolestrol dan ia adalah alternatif terbaik berbanding minyak-minyak lain yang 

mengandungi kolestrol yang tinggi.

mengawal kencing manis, pankreas lebih efisien 

mengeluarkan insulin sementara sel bekerja lebih cekap mengambil gula darah dan keperluannya.
awet muda, anti oksida semulajadi di dalam minyak kelapa dara adalah penghambat pembentukan radikal bebas.

melebat dan mencantikkan rambut, menghilangkan kelemumur serta menguatkan akar rambut, sel rambut akan mendapat tenaga dan zat yang mencukupi untuk pertumbuhan yang maksima.

kulit menjadi lebih lembut, licin dan halus kerana minyak kelapa dara mempercepatkan proses penggantian sel - sel kulit yang mati dengan sel yang baru selain melindungi kulit dari sinaran ultraviolet.
merawat dan membantu menyembuh penyakit ekzema dan dermatitis.

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

BABY HERBAL CREAM TROPIKA – krim telon herba atau viks herba krim ini dirumus sebagai rawatan 2 dalam 1

1. Sebagai krim telon untuk mencegah dan merawat perut kembung, perut berangin, colics dan permasalahan lain yang biasa dihadapi oleh bayi.

2. Sebagai viks untuk merawat batuk, selsema dan wheezing – nafas berbunyi.

Krim ini dirumus menggunakan minyak kelapa dara, halia, minyak kayu putih serta beberapa lagi herba tropika. Ia tidak mengandungi sebarang bahan sintetik atau steroid atau parabens yang boleh menyebabkan masalah sampingan samada jangka pendek atau panjang. Krim telon herba / viks herbaTROPIKA dijamin HALAL kerana ia dikilangkan sendiri oleh pengilang bumiputra Muslim tanpa melibatkan sebarang unsur atau bahan yang haram.

Kita pernah dikejutkan dengan berita minyak telon yang banyak digunakan oleh orang Islam di negara kita yang mengandungi bahan yang haram. Oleh itu beralihlah daripada mengguna produk-produk yang kita was-was kepada produk keluaran orang Islam yang pastinya selamat dan HALAL.

CARA PENGGUNAAN

Cara penggunaan krim telon herba / viks herba TROPIKA, rawatan 2 dalam 1

1. Sebagai krim telon - setiap kali selepas mandi sapukan krim pada telapak kaki bayi, perut dan sendi-sendi. Sapu dan gosok perlahan-lahan sehingga krim meresap ke dalam kulit. Krim ini apabila dipakai pada bayi ia tidak panas dan tidak mendatangkan radang kepada kulit bayi.

Amalkan penggunaan krim telon herba ini samada sebagai mencegah atau merawat perut kembung, peru tberangin dan colics. Bagi bayi yang belum gugur pusat, ketika menyapu krim pada perut elakkan menyapu krim di pusat tersebut. Bukanlah bahaya, cuma tidak mahu menyentuh bahagian yang masih sensitif.

2. Sebagai krim viks – apabila ada tanda-tanda selsema atau berhingus atau kahak yang boleh menyebabkan pernafasan berbunyi dan terganggu, sapu krim pada dada dan belakang bayi, buat seperti viks. Gosok-gosokkan krim pada dada bayi dan bahagian atas belakang, terutama ketika tidur malam, supaya wap krim disedut / hidu oleh bayi. InsyaAllah, selsema dan hingus akan berkurangan dan kahak akan keluar dan nafas berbunyi / wheezing akan berhenti. Ulangkan sapuan setiap 2 – 3 jam sekali sehingga masalah diatasi. Elakkan menyapu krim pada muka, pipi atau hidung. Bahagian-bahagian ini kulit lebih sensitif dan boleh berlaku radang kulit. Kami sarankan kepada ibu-ibu, kalau nak sapu di hidung, cubalah sedikit-sedikit dan perhatikan reaksi kulit bayi.

Kita juga tidak menggalakan menyapu krim pada muka, pipi atau hidung atau di tempat-tempat yang terdedah kepada sentuhan tangan bayi, kalau-kalau bayi menyentuh tempat-tempat tersebut kemudian dibawanya ke mata. Sebab itu kita sarankan disapu di dada dan di bahagian atas belakang dan dipakaikan baju untuk bayi tersebut.

Semua produk-produk TROPIKA boleh disimpan lama, tidak perlu disimpan di dalam peti sejuk, cukup ditutup rapat dan disimpan di tempat yang udara boleh berputar, jauh dari sinaran matahari dan juga suhu yang tinggi.

ISI KANDUNGAN:
1. minyak kelapa dara2. ekstrak halia3. minyak kayu putih

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
TROPIKA BABY HAIR & BODY OIL 125ML

RUAM LAMPIN,RUAM PANAS,RUAM SUSU,ECZEMA serta masalah alahan kulit bayi kini boleh dirawat dengan sempurna menggunakan produk Tropika Baby Hair & Body Oil

Dirumus sepenuhnya daripada Minyak Kelapa Dara (Virgin Coconut Oil),produk terbaik di dunia tanpa minyak mineral,bahan toksin,paraben atau steroid yang memudaratkan kesihatan bayi. Kaya dengan Vitamin E ,serta bersifat anti oksida,Tropika Baby Hair & Body Oil memelihara serta melindungi kulit bayi daripada serangan bakteria dan kulat.

Di datangkan dengan aroma Lavender yang bertindak sebagai anti-stress,ia berupaya merangsang serta menenangkan minda bayi . PRODUK ALAMI MESRA BAYI itulah komitmen kami untuk bayi anda.
PRODUK 2in1 - MERAWAT MASALAH ALAHAN KULIT SERTA MELEBAT & MENYIHATKAN RAMBUT BAYI ANDA.

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

TROPIKA natural bubble wash mandian natural si manja dengan ekstrak lavender.Sesuai untuk kulit eczema, ruam lampin,ruam panas,kulit kepala berkuping (cradle cap) penyakit radang kulit ,kulit sensitif serta melebat dan menyihatkan rambut.Sesuai untuk seisi keluarga.

Rn49.90

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
TROPIKA natural body lotion dengan minyak kelapa dara, ekstrak chamomile & geranium.Melembut serta menghaluskan kulit,merangsang mood serta emosi si manja. Produk ini sesuai untuk seisi keluarga.

Rm49.90
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

TROPIKA MOMMY BELLY OIL 
(AROMA LEMON) RM60.00 (100ml)

Untuk stretch mark 

Formula organik dgn Vitamin E & KolagenTROPIKA MOMMY BELLY OIL diperkaya dengan formula organik untuk memulihkan tanda regangan ketika hamil dibuat daripada Minyak Kelapa Dara yang kaya dengan Vitamin E dan mengandungi kuantiti tinggi asid lemak penting yang digabungkan bersama kolagen untuk meningkatkan pertumbuhan semula sel, bagi menghasilkan kulit yang lebih tegang dengan lebih keanjalan. 
Dengan rumusan khas ia menembusi ke lapisan dalam kulit di samping mewujudkan kelembapan sebagai pelindung dan membantu memudarkan parut stretch mark.

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
TROPIKA VCO - POS NATAL MASSAGE OIL

RM65.00

(Minyak Urut Selepas Bersalin)

POST NATAL MASSAGE OIL minyak mengurut yang dihasilkan daripada Minyak Kelapa Dara serta gabungan ramuan herba hutan TROPIKA yang dirumus khas untuk mengurut ibu yang baharu bersalin. POST NATAL MASSAGE...

OIL membantu memulihkan kesegaran badan ibu selepas proses kelahiran, melancarkan peredaran darah, membuang angin, mengempis perut, mengetatkan kembali rahim serta mempercepatkan pengeluaran darah nifas.
🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
MINYAK BAYI TROPIKA ROSES dihasilkan sepenuhnya daripada Minyak Kelapa Dara yang kaya dengan Vitamin E.Berfungsi sebagai pelembab serta melindungi kulit bayi yang halus,lembut dan sensitif daripada sebarang masalah alahan kulit.Tidak mengandungi steroid atau sebarang bahan kimia yang boleh memudaratkan kesihatan bayi anda. 

MINYAK BAYI TROPIKA ROSES sangat sesuai disapu pada kulit bayi yang menghadapi masalah kulit sensitif seperti ekzema, ruam lampin,kudis(scabbies),kulit kering dan gatal,kulit kepala berkuping (craddle cap) ,kulit bersisik,melecur terkena air atau minyak panas,parut serta boleh digunakan sebagai minyak rambut untuk melebatkan rambut si manja anda.

100ml RM60.00

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀
BABY STARTER KIT IN MENGANDUNGI:
1) BABY HAIR AND BODY OIL 100ML
2) BUBBLE WASH (MANDIAN ) 100ML

RM69.90

Mandian dan minyak dari bahan asli (natural) utk si manja. 

Sesuai untuk kulit ekzema, ruam lampin, ruam panas, kulit kepala berkuping (cradle cap), penyakit radang kulit, kulit sensitif serta melebat dan menyihatkan rambut.

Sesuai untuk kegunaan dari bayi sehingga kanak - kanak malahan juga mungkin sesuai untuk orang dewasa.

Mudah dibawa ke mana - mana kerana packing yang comel dan sesuai direka sebagai free gift

🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀🎀

0 comments: